Akademiniveau
Salg og marketing
Niveau

Kort Videregående Uddannelse (KVU)

Fremtidsmuligheder

Diplomuddannelse

Varighed

ca. 2-3 år på deltid

Har du talent for salg, handel og markedsføring? Og er det et felt du gerne vil beskæftige dig med? Så er akademiuddannelsen (AU) i Salg og markedsføring lige noget for dig.

I en globaliseret verden er virksomheder i evigt stigende konkurrence for at afsætte deres produkter eller ydelser. Med en kompetent salgs- og marketingsafdeling kan virksomheden være et skridt foran konkurrenterne.

Har du en Akademiuddannelse i Salg og markedsføring i bagagen vil du være solidt rustet til at varetage virksomhedens marketingtiltag, for derigennem at stimulere kundernes efterspørgsel. Det gælder uanset om det er på B2B eller B2C markedet, nationalt såvel som internationalt.

Uddannelsen er både udfordrende og kompetencegivende.

Da studiet foregår online, er den samtidig så fleksibelt tilrettelagt, at du selv vælger når og hvor du vil studere. På den måde kan du tilrettelægge din videreuddannelse, så det passer ind i din hverdag.

Du vælger selv om du vil tage hele akademiuddannelsen, eller blot udvælge de fag der interesserer dig.

Uddannelsens opbygning

Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring består af en række obligatoriske fag, valgfag og et afsluttende afgangsprojekt.

Obligatoriske fag

Valgfag

Det er ikke et krav at du følger den rækkefølge på fagene, som er listet op herover. Vi anbefaler dog at du tager faget Marketingstrategi og forretningsudvikling, som det første fag på uddannelsen.

Du er ikke begrænset til ovenstående valgfag, men skal i dit valg overholde følgende:

Uddannelsens fag udgør i alt 60 ECTS, hvoraf valgfagene skal udgøre 20 ECTS.

Der findes yderligere valgfag på uddannelsen. 

Du bør have en nyere computer for at kunne køre de programmer, du skal bruge på studiet. Programmerne kører bedst på Windows.

Har du spørgsmål?

Kontakt vores studievejleder

Liselotte Hansen

Studievejleder
Mere om uddannelsen