Marketingstrategi og forretningsudvikling

Vil du gerne udvide dine salgs- og markedsføringskompetencer så de passer til et globalt marked i rivende udvikling? På Marketingstrategi og forretningsudvikling klædes du på til at deltage i udviklingen af virksomhedens forretningsstrategi.

Introduktion

Formålet med Marketingstrategi og forretningsudvikling er at give dig kompetencer til at analysere virksomhedens strategiske arbejde i forbindelse med afsætning af virksomhedens produkter. Du bliver i stand til at analysere og vurdere virksomhedens aktuelle afsætningsmæssige situation. Ud fra analysearbejdet får du redskaber til at vurdere, hvilke afsætningsmæssige tiltag virksomheden med fordel kan sætte i værk fremadrettet.  

På Marketingstrategi og forretningsudvikling arbejder vi bl.a. med

  • grundlæggende markedsføringsbegreber, juridiske forhold og afsætningsøkonomiske forhold
  • markedsanalyse og konkurrentanalyse, og inddragelse af konkrete analyser i afsætningsstrategien
  • fastlæggelse af vækst- og forretningsstrategier for virksomhedens fortsatte fremdrift

Relevans

Faget er særligt relevant for lederen og andre med ansvar for virksomhedens afsætning af produkter og ydelser.

Udbytte

På Marketingstrategi og forretningsudvikling bliver du klædt på til at

  • formidle din virksomheds eksterne og interne situation til interessenter såvel som samarbejdspartnere
  • udvikle og formidle din virksomheds forretningsstrategier, bl.a. vækst- og konkurrencestrategier
  • vurdere praktiske afsætningsrelaterede problemstillinger og finde den rette afsætningsstrategi

Praktisk

På et online fag hos SmartLearning får du et fleksibelt studie, hvor du selv bestemmer når og hvor du vil studere. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.

Tilbage

Underviser

Jakob Hornbeck

Har du spørgsmål?

Kontakt vores studievejleder

Liselotte Hansen

Studievejleder