Markedsinformation og -analyse

Vil du gerne være med til at styrke virksomhedens internationale salg? På faget Markedsinformation og -analyse får du teorier og praksis på plads til, at kunne deltage professionelt i virksomhedens internationale markedsføringstiltag.

Introduktion

På Markedsinformation og -analyse får du kompetencerne til at analysere forhold og løsninger indenfor national såvel som international handel.

Vi beskæftiger os bl.a. med

  • markedsanalyser, inkl. dataindsamling og analyse af markedspotentialet
  • segmentering, herunder kundegrupper, differentiering, branding og positionering
  • købsadfærd og købskriterier på B2B såvel som B2C markedet
  • internationaliseringsprocessen, herunder markedsudvælgelse og handel på tværs af grænser og kulturer

Relevans

Akademifaget Markedsinformation og -analyse er særligt relevant for dig, der gerne vil være i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg.

Udbytte

Dit udbytte: med faget bliver du i stand til at

  • planlægge og gennemføre markedsanalyser
  • analysere markedsforhold på tværs af grænser, og at finde de rette løsninger til det enkelte marked
  • analysere og vurdere markedspotentialet med henblik på udvidelse af virksomhedens markedsføringsaktiviteter

Praktisk

Da faget foregår online, er det tilrettelagt så fleksibelt, at du bestemmer hvor og hvornår du vil studere. Faget er praksisnært, hvorfor du straks kan bruge den viden du tilegner dig i dit professionelle virke.

Tilbage

Underviser

Lars Skovhus

Har du spørgsmål?

Kontakt vores studievejleder

Liselotte Hansen

Studievejleder