Introduktion
På Markedsinformation og -analyse får du kompetencerne til at analysere forhold og løsninger indenfor national såvel som international handel.
Vi beskæftiger os bl.a. med
- markedsanalyser, inkl. dataindsamling og analyse af markedspotentialet
- segmentering, herunder kundegrupper, differentiering, branding og positionering
- købsadfærd og købskriterier på B2B såvel som B2C markedet
- internationaliseringsprocessen, herunder markedsudvælgelse og handel på tværs af grænser og kulturer
Relevans
Akademifaget Markedsinformation og -analyse er særligt relevant for dig, der gerne vil være i stand til at analysere virksomhedens markedspotentiale med henblik på øget salg.
Udbytte
Dit udbytte: med faget bliver du i stand til at
- planlægge og gennemføre markedsanalyser
- analysere markedsforhold på tværs af grænser, og at finde de rette løsninger til det enkelte marked
- analysere og vurdere markedspotentialet med henblik på udvidelse af virksomhedens markedsføringsaktiviteter
Praktisk
- fag på det merkantile område / obligatorisk på akademiuddannelsen (AU) i Salg og markedsføring / valgfag på en vilkårlig AU
- Hvor meget tid skal jeg bruge på mit online fag?
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig eksamen på baggrund af et langt projekt (max 15 normalsider) (ekstern censur)
- det kan muligvis være nyttigt først at tage Indledende studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning
- studieordning, AU i Salg og markedsføring (pdf)
- bogliste
- faget foregår 100% online - Hvad kan jeg forvente, når jeg studerer hos SmartLearning?
- der forekommer et mindre, men naturligt overlap med faget Marketingstrategi og forretningsudvikling
Da faget foregår online, er det tilrettelagt så fleksibelt, at du bestemmer hvor og hvornår du vil studere. Faget er praksisnært, hvorfor du straks kan bruge den viden du tilegner dig i dit professionelle virke.