Introduktion
På Konceptudvikling og forretningsmodeller lærer du at,
- benytte forskellige metoder til ledelse af konceptudviklingsprocesser, og hvordan du bruger dem i praksis
- tilpasse virksomhedens konceptudvikling til modtagergruppen ved at analysere og gennemskue produktaftagerens konkrete behov
- om konceptstyring, den kreative process, rapid prototyping og det kreative miljø
- vurdere relevansen og anvendeligheden af forskellige forretningsmodeller
Relevans
Faget er relevant for ledere og medarbejdere, der ønsker at udvikle relevante forretningsmodeller på baggrund af bæredygtige og let kommunikerbare koncepter i forbindelse med innovation.
Udbytte
Du får kompetencerne til at
- visualisere koncepter, så de bliver langt mere håndgribelige
- analysere, vurdere og udarbejde forretningsmodeller
- skabe og tilpasse det kreative miljø til dit team, og sammensætte projektteamet optimalt
- lede afgrænsede kreative processer og indgå i større tværfaglige kreative processer og miljøer
- vurdere hvilke eksterne og interne faktorer, som kan påvirke forretningsmodellens design
Praktisk
- fag på området for service produktion, IT, bygge og anlæg / fag fra fagområdet Innovation / retningsbestemt obligatorisk fag på akademiuddannelsen (AU) i Innovation, produkt og produktion / valgfag på en vilkårlig AU
- Hvor meget tid skal jeg bruge på mit online fag?
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig eksamen på baggrund af synopsis (ekstern censur)
- det kan være nyttigt først at tage Indledende studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning
- studieordning, AU i Innovation, produkt og produktion (pdf)
- bogliste
- faget foregår 100% online - Hvad kan jeg forvente, når jeg studerer hos SmartLearning?
Da faget foregår online er det så fleksibelt at du kan tilrettelægge, så det passer bedst ind i din hverdag. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden professionelt.