Konceptudvikling og forretningsmodeller

Vil du gerne lære hvordan du helt konkret skaber bæredygtige og let kommunikerbare koncepter i forbindelse med din virksomheds innovations processer? På faget Konceptudvikling og forretningsmodeller får du redskaberne til at udvikle solide koncepter og får en strategisk forståelse for forretningsmodeller.

Introduktion

På Konceptudvikling og forretningsmodeller lærer du at,

  • benytte forskellige metoder til ledelse af konceptudviklingsprocesser, og hvordan du bruger dem i praksis
  • tilpasse virksomhedens konceptudvikling til modtagergruppen ved at analysere og gennemskue produktaftagerens konkrete behov
  • om konceptstyring, den kreative process, rapid prototyping og det kreative miljø
  • vurdere relevansen og anvendeligheden af forskellige forretningsmodeller

Relevans

Faget er relevant for ledere og medarbejdere, der ønsker at udvikle relevante forretningsmodeller på baggrund af bæredygtige og let kommunikerbare koncepter i forbindelse med innovation. 

Udbytte

Du får kompetencerne til at

  • visualisere koncepter, så de bliver langt mere håndgribelige
  • analysere, vurdere og udarbejde forretningsmodeller
  • skabe og tilpasse det kreative miljø til dit team, og sammensætte projektteamet optimalt
  • lede afgrænsede kreative processer og indgå i større tværfaglige kreative processer og miljøer
  • vurdere hvilke eksterne og interne faktorer, som kan påvirke forretningsmodellens design

Praktisk

Da faget foregår online er det så fleksibelt at du kan tilrettelægge, så det passer bedst ind i din hverdag. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden professionelt.

Tilbage

Underviser

Michael Christiansen

Har du spørgsmål?

Kontakt vores studievejleder

Liselotte Hansen

Studievejleder