Introduktion
Strategisk kommunikation handler om branding i medgang og modgang, og om at skabe sammenhæng mellem virksomhedens strategi og kommunikation.
Vi beskæftiger os bl.a. med
- kommunikationsplaner, kommunikationsstrategi og kommunikationspolitik
- storytelling til at kommunikere et godt billede af virksomheden
- corporate branding og corporate kommunikation
Relevans
Faget er relevant for dig, der gerne vil deltage professionelt i analysering, planlægning og gennemførelse af virksomhedens større kommunikations- og formidlingsløsninger på et strategisk plan.
Udbytte
På faget får du kompetencerne til at
- brande virksomheden og håndtere dens image i gode og dårlige tider, gennem krise-, forandring- og virksomhedskommunikation
- bruge digitale og webbaserede medier som platforme for virksomhedens kommunikation
- analysere virksomhedens mission, vision, kultur og værdier som grundlag for de kommunikative opgaver
Praktisk
- fag på det merkantile område / obligatorisk fag på akademiuddannelsen (AU) i Kommunikation og formidling / valgfag på en vilkårlig AU
- deltid / forventet tidsforbrug: ca. 19,5 timer om ugen
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig eksamen på baggrund af langt projekt ( max 15 normalsider)
- det kan være nyttigt først at tage Indledende studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning
- studieordning, AU i Kommunikation og formidling (pdf)
- bogliste
- faget foregår 100% online
På SmartLearnings online fag Strategisk kommunikation får du fleksibiliteten til at planlægge dit studie, så det passer bedst ind i din hverdag. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.