Strategisk kommunikation

Vil du gerne bidrage aktivt til planlægning, implementering og gennemførsel af virksomhedens strategiske kommunikation? På Strategisk kommunikation får du kompetencerne til at udføre kommunikationsopgaver i overensstemmelse med virksomhedens strategi.

Introduktion

Strategisk kommunikation handler om branding i medgang og modgang, og om at skabe sammenhæng mellem virksomhedens strategi og kommunikation.

Vi beskæftiger os bl.a. med 

  • kommunikationsplaner, kommunikationsstrategi og kommunikationspolitik
  • storytelling til at kommunikere et godt billede af virksomheden
  • corporate branding og corporate kommunikation

Relevans

Faget er relevant for dig, der gerne vil deltage professionelt i analysering, planlægning og gennemførelse af virksomhedens større kommunikations- og formidlingsløsninger på et strategisk plan.

Udbytte

På faget får du kompetencerne til at 

  • brande virksomheden og håndtere dens image i gode og dårlige tider, gennem krise-, forandring- og virksomhedskommunikation
  • bruge digitale og webbaserede medier som platforme for virksomhedens kommunikation
  • analysere virksomhedens mission, vision, kultur og værdier som grundlag for de kommunikative opgaver

Praktisk

På SmartLearnings online fag Strategisk kommunikation får du fleksibiliteten til at planlægge dit studie, så det passer bedst ind i din hverdag. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.

Tilbage

Underviser

Finn Rylov

Har du spørgsmål?

Kontakt vores studievejleder

Liselotte Hansen

Studievejleder