Hos SmartLearning benytter vi cookies for at gøre din oplevelse af hjemmesiden bedre. Ved fortsat brug af hjemmesiden samtykker du til vores brug af cookies.   Læs mere     OK
Sociale medier
smartlearning logo

Vil du gerne være med til at præge din virksomheds kommunikationsstrategi på de sociale medier? Eller vil du udvide dit kommunikative repertoire med det sidste nye indenfor digital markedsføring? Sociale medier giver dig kvalifikationerne til selvstændigt og professionelt at varetage kommunikationsopgaver inden for virksomhedens sociale medier.

Flere startdatoer:

Introduktion

På faget Sociale medier vil du opleve en vekselvirkning mellem debat, læsning og opgaver, så du efterfølgende kan tage del i udviklingen og den praktiske implementering af den sociale medie strategi.

Samtidig lærer du hvordan du bruger en social medieplatform til salg og kundeservice, og om social media markedsføring.

På faget arbejdes bl.a. med

  • teorier og metoder bag sociale medier, deres kvaliteter, egenskaber og hvem deres brugere er
  • udvikling af kommunikationsplatforme og opbygning af en social mediestrategi
  • brugernes behov og adfærd, så du selvstændigt kan planlægge og udføre kommunikation og brugerinvolvering i forskellige sociale medier
  • opbygningen af et online community, herunder udviklingen af brugerinvolvering, f.eks. via virale virkemidler og dialog

Relevans

Faget er relevant for dig, der gennem indsigt i kundernes medieforbrug og -adfærd, gerne vil tage del i virksomhedens sociale mediestrategi, samt kunne kommunikere professionelt på virksomhedens digitale platforme.

Udbytte

Faget giver dig kompetencerne til at

  • vurdere relevansen af sociale medier i forskellige situationer og formulere kritiske succesfaktorer for tilstedeværelsen i sociale medier
  • udvikle og håndtere virksomhedens kommunikation via de sociale medier, herunder at vurdere hvor i det sociale medielandskab virksomheden møder målgruppen gennem sociale medier
  • skabe dialog og engagement via forskellige typer sociale medier, og efterfølgende at overvåge udviklingen, samt løbende vurdere og optimere udbyttet af virksomhedens tilstedeværelse på disse medier. I den forbindelse får du en grundlæggende forståelse for krisehåndtering

Praktisk

Sociale medier er tilrettelagt så fleksibelt at du kan planlægge forløbet efter dine arbejdsmæssige og private forhold. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.

Tilbage