Introduktion
Salg og Salgspsykologi fokuserer primært på at give dig kompetencerne til effektivt at varetage din virksomheds salg, ved hjælp af tilpasning af dine salgsteknikker til specifikke kundegrupper.
Vi beskæftiger os bl.a. med
- kommunikationsværktøjer og modeller, herunder verbal og nonverbal kommunikation, spørgeteknikker og præsentationsteknik
- identifikation af kundemotiver og -mål
- værdibaseret salg, salgsbrevet, telefonsalg og mødebooking, samt after sales service
Relevans
Faget er oplagt for dig, der gerne vil have en forståelse for betydningen af psykologi i salget, og kunne tilpasse din egen adfærd i salgsmødet i forhold til kunden på baggrund af viden om salgspsykologi og kommunikationsteknikker
Udbytte
På faget får du kompetencerne til at
- analysere og vurdere kundetyper, for derved at tilpasse din salgsmæssige kommunikation
- håndtere din virksomheds salgsfunktion ved at inddrage salgspsykologiske værktøjer i dit salgsarbejde, og til at tilpasse din salgsteknik til en specifik målgruppe og enkeltpersoner
- anvende strukturerede spørgeteknikker til afdækning af værdiskabende forhold for kunden
- udføre bookingplanlægning, at gennemføre og at følge op på salgsmøder
Praktisk
- fag på det merkantile område / valgfag på akademiuddannelsen (AU) i Salg og markedsføring / valgfag på en vilkårlig AU
- Hvor meget tid skal jeg bruge på mit online fag?
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig eksamen på baggrund af projektrapport (max 8 normalsider) (intern censur)
- det kan muligvis være nyttigt først at tage Indledende studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning
- studieordning, AU i Salg og markedsføring (pdf)
- bogliste
- faget foregår 100% online - Hvad kan jeg forvente, når jeg studerer hos SmartLearning?
Da faget foregår online, får du et fleksibelt studie, hvor du selv bestemmer når og hvor du vil studere. Salg og Salgspsykologi tager udgangspunkt i dine erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden professionelt.