Introduktion
Akademifaget Marketingplanlægning og -forhandling giver dig kompetencerne til at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden. Du bliver bekendt med markedsanalyse, markedsføringsloven og hvordan du laver en markedsføringsplan.
Vi beskæftiger os bl.a. med
- markedsføringsplanlægning, herunder implementering, opfølgning og roller
- forhandlingsteknikker, forhandlingskommunikation og forhandlingsprocesser i kulturteorier og -analyse
- juridiske forhold indenfor aftaleret, e-handel og markedsføringsloven
Relevans
Faget er relevant for dig, der gerne vil kunne udarbejde, planlægge, vurdere og gennemføre løsninger vedrørende virksomhedens markedsføringsaktiviteter, nationalt såvel som internationalt, og med indsigt i kultur og tværkulturelle problemstillinger.
Udbytte
På faget får du kompetencerne til at
- vurdere markeder og salgspotentiale på baggrund af en række prognostiske metoder
- deltage i virksomhedens markedsføringsplanlægning med hensyntagen til tværkulturelle problemstillinger
- styre forhandlingsprocessen gennem de faser og trin der indgår i en forhandlingssituation
Du kvalificeres desuden til at kunne analysere markedsføringsmæssige forhold vedrørende kultur og tværkulturelle problemstillinger, med indsigt i kulturteori og kulturanalyse, og derved udarbejde en effektiv markedsføringsplan.
Praktisk
- fag på det merkantile område / obligatorisk fag på akademiuddannelsen (AU) i Salg og markedsføring / valgfag på en vilkårlig AU
- Hvor meget tid skal jeg bruge på mit online fag?
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig eksamen kombineret med praktisk produkt og skriftlig opgave (intern censur)
- det kan muligvis være nyttigt først at tage Indledende studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning
- studieordning, AU i Salg og markedsføring (pdf)
- bogliste
- faget foregår 100% online - Hvad kan jeg forvente, når jeg studerer hos SmartLearning?
Du kan tage Marketingplanlægning og -forhandling som et af de første skridt på vejen til en akademiuddannelse i Salg og markedsføring, eller som et enkeltfag i markedsføring.
Marketingplanlægning og -forhandling foregår online. Du får derfor et fleksibelt studie, hvor du selv bestemmer når og hvor du vil studere. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden professionelt.