Er du leder? Og savner du effektive værktøjer til at lede dit team (endnu) bedre? Her er kurset, der giver dig værdifuld viden og lavpraktiske værktøjer til at styrke trivslen og lede dit team til bedre samarbejde og præstationer.
Vil du styrke trivsel og samarbejde i dit team, så I præsterer det allerbedste, I kan? Kurset styrker din samarbejdskommunikation som leder, og klæder dig på til at forebygge og håndtere konflikter, styrke feedback og anerkendelse, og bruge assertiv kommunikation.
✔️ Få værktøjer til at træne ikke-voldelig, assertiv og aktivt lyttende kommunikation – og skabe gode samarbejdsrelationer, bedre møder og kommunikationsflow.
✔️ Opdag hvordan du giver dine medarbejdere bedre feedback og mere anerkendelse.
✔️ Få redskaber til at løse situationer, når samarbejdet er svært: Udrede misforståelser, give liv til et sløvt samarbejde og tage en svær samtale.
✔️ Lær at holde en konfliktafklarende samtale – og hvordan du forebygger konflikter som leder.
Samarbejdskommunikation handler om at bruge kommunikation klogt til at skabe et sundt samarbejde. Den måde, du kommunikerer på som leder, har stor betydning for, om dine medarbejdere trives. Føler de sig lyttet til? Føler de sig anerkendt? Føler de sig trygge? Det kan du rykke ved med din kommunikation.
I første del lærer du om ikke-voldelig kommunikation, fx hvordan du bliver på egen banehalvdel. Vi viser med rollespil, hvordan du som leder kan bruge assertiv kommunikation i en svær dialog med en medarbejder. Med værktøjer som meditation og spørgeteknik får du evnen til at lytte aktivt og empatisk. Du får også råd til at styrke dine relationer på arbejdspladsen.
Hvordan får du dine medarbejdere til at blomstre? Hvordan giver du dem følelsen af at lande i sig selv? Det lærer du i kursets anden del. Du får værktøjer til at analysere, hvad der er vigtigt for den enkelte medarbejder, så du kan ‘se’, hvad de har brug for. Du får tips til nye anledninger til anerkendelse – og så får du opskriften på den bedste feedback-samtale.
I kursets sidste del lærer du at kommunikere, når det er gået galt. Hvordan udreder du misforståelser? Hvordan giver du liv til et sløvt samarbejde? Hvordan tager du en svær samtale med en medarbejder, når resultatet ikke er godt nok? Hvordan håndterer du konflikter som leder – og tager en konfliktafklarende samtale? Det klæder kurset dig på til, så du står bedre rustet til at handle – også når det er svært.
Din underviser
Jeg er selvstændig kommunikationsrådgiver – og har siden 2006 undervist, rådgivet og coachet mere end 4500 ledere, forskere, entreprenører, politikere og mange andre i mundtlig kommunikation. Jeg hjælper dem til at komme ud over rampen og tale troværdigt.
Jeg brænder for at hjælpe organisationer med at fjerne dårlig kommunikation – og styrke ledere til at skabe en tryg, tillidsbaseret kultur. Det gør jeg gennem min virksomhed ARTIKULATION, hvor jeg coacher, underviser og holder foredrag.
Jeg er cand.comm og bachelor i psykologi fra Roskilde Universitet, hvor jeg også underviser som ekstern lektor. Af og til gæsteforelæser jeg på CBS, DJMX og ITU, og så har jeg skrevet bogen ‘TAL TROVÆRDIGT – og få succes med din kommunikation’.
+45 3615 4519
Telefon åbningstider:
Mandag - torsdag kl. 9.00 - 15.00
Fredag kl. 9.00 - 13.00
I del 1 bliver du introduceret til disse emner:
Del 2 handler om feedback og anerkendelse med fokus på:
Del 3 stiller skarpt på ‘Den svære samtale’ med emnerne:
Vi runder kurset af med:
Fandt du ikke svaret – eller er du i tvivl om noget? Se vores oftest stillede spørgsmål her.
Kurset Led dit team til bedre samarbejde er en del af vores univers for korte kurser.