Hos SmartLearning benytter vi cookies for at gøre din oplevelse af hjemmesiden bedre. Ved fortsat brug af hjemmesiden samtykker du til vores brug af cookies.   Læs mere     OK
Brugervenlighed og grafisk design
smartlearning logo

Vil du være med til at øge brugerens oplevelse på din virksomheds website? På faget lærer du at designe interaktive brugergrænseflader, der giver en god og succesfuld brugeroplevelse.

Introduktion

Den samlede brugeroplevelse er nok den vigtigste faktor for brugerens interaktion med et site. Med en god brugeroplevelse på virksomhedens website kan du være med til at sikre succesfuld interaktion med nuværende og potentielle kunder, såvel som investorer og andre interessenter.

På Brugervenlighed og grafisk design lærer du derfor om

  • skabelse af et godt site design og nemme, tilgængelige brugerflader
  • udvikling og benyttelse af brugertests til at brugeroptimere sites, og hvordan du kombinerer struktureringen af store mængder information og et æstetisk godt design
  • informationsarkitektur og hvordan du bruger det til bedst muligt at opstille informationer på sitet

Relevans

Faget er relevant for dig, der gerne vil kunne designe gode og velstrukturerede brugergrænseflader, så kunderne får en god brugeroplevelse på virksomhedens website.

Udbytte

Du får kompetencerne til at

  • skabe og optimere din virksomheds site så det øger brugervenligheden
  • bruge grafiske virkemidler til at danne et godt helhedsindtryk, og du får derfor indgående kendskab til formgivning, farvelære og æstetik
  • overordnet at skabe den bedste brugervenlighed og fornemmelsen af et professionelt design

Praktisk

På SmartLearnings online fag Brugervenlighed og grafisk design, får du et fleksibelt studie, som du kan tilrettelægge så det passer bedst ind i din hverdag. Faget er praksisnært, hvilket betyder at vi tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, hvorfor du straks kan benytte din nyopnåede viden i dit arbejde.

Tilbage

Din underviser

Merete Geldermann Lützen

Merete har en mastergrad i IKT og læring, og interesserer sig især for didaktisk design. Hun har i mange år arbejdet med elæring, både som underviser og udvikler af kurser og læringsobjekter.