Introduktion
På faget Digital markedsføring får du kendskab til den sidste nye udvikling inden for digital markedsføring. Du får indsigt i begreber, modeller og digitale værktøjer, som du kan anvende direkte i din markedsføring.
Vi beskæftiger os bl.a. med:
- Digital strategi
- Webanalyse (f.eks. Google Analytics)
- Konvertering og konverteringsoptimering
- Usability
- Søgemaskineoptimering (SEO)
- Sociale medier
- Konceptudvikling til mobile enheder
- Relevant jura
Relevans
Faget er relevant for dig, der gerne vil opnå en større viden og forståelse for digital markedsføring og samtidig styrke dine kompetencer, inden for de nyeste digitale markedsføringsværktøjer.
Udbytte
På faget opnår du kompetencer til at:
- Tilrettelægge og udvikle virksomhedens digitale markedsføringsstrategi
- Indsamle og anvende relevant webstatistik, for at optimere den digitale markedsføringsindsats
- Vurdere og anvende sociale medier og øvrige online platforme i virksomhedens markedsføringsstrategi
- Optimere virksomhedens synlighed og tilgængelighed, samt sikre en høj konvertering.
Hands on
Undervejs i forløbet vil du blive budt virtuelt indenfor i maskinrummet hos vores eksterne samarbejdspartnere Online Results A/S. De vil give konkrete eksempler fra praksis på temaer I gennemgår på faget. Online-Results A/S har siden 2010 arbejdet med online markedsføring indenfor produktion af hjemmesider, søgemaskine optimering, Google annoncering og annoncering på sociale medier. Online-Results er 25 top engagerede medarbejdere, der i alle opgaver arbejder på at være ’2 steps ahead’ og sikre at deres kunders investering tjenes hjem. De har fokus på konverterings optimering, så kundens målsætninger nås. Læs mere om Online-Results A/S her
Hos Online-Results vil du især få indsigt i Charlotte Paarup Larsens arbejde.
Læs mere om Charlotte og hendes faglige kompetencer ved at klikke på nedenstående links
Praktisk
- fag på det merkantile område / valgfag på akademiuddannelsen (AU) i Salg og markedsføring / valgfag på en vilkårlig AU
- Hvor meget tid skal jeg bruge på mit online fag?
- omfang: 10 ECTS-point
- afsluttes med en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og disposition (intern censur)
- studieordning, AU i Salg og markedsføring (pdf)
- bogliste - der kan forekomme engelsk materiale på faget
- faget foregår 100% online - Hvad kan jeg forvente, når jeg studerer hos SmartLearning?
På et online fag hos SmartLearning får du et fleksibelt studie, hvor du selv bestemmer når og hvor du vil studere. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.