Klagehåndtering

Vil du gerne blive skarpere til at håndtere klager og udfordre de gængse teknikker med nye og praksisnære metoder? Med kurset Klagehåndtering får du en palette af teknikker, som gør dig i stand til at forstå og gribe forskellige typer af klager konstruktivt an og mulighed for at håndtere utilfredse kunder og gæster.

Introduktion

På kurset vil vi udfordre de mest almindelige teorier og tilgange til klagehåndtering samtidig med at du vil blive introduceret til de nyeste trends og den nyeste forskning på området. Gennem praksisnære opgaver og mulighed for sparring med dine undervisere og de øvrige deltagere vil du blive klogere på, din egen måde at håndtere klager på.

På kurset får du bl.a

  • redskaber til at håndtere klager både face-to-face og online
  • forståelse for forskellige typer af klager og mulige tilgange hertil
  • konkrete og praktiske eksempler på klagehåndtering og den mulige effekt heraf
  • indsigt i forskning og nyeste trends inden for klagehåndtering.

Relevans

Kurset er for dig, der har kundekontakt i dit daglige arbejde.

Udbytte

Kurset sikrer dig kompetencerne til at

  • agere forskelligt alt efter hvilken type klage, som du står overfor
  • integrere klagehåndtering som en naturlig del af hverdagen på jobbet
  • operationalisere klagehåndtering på jobbet, med udgangspunkt i den enkelte kundes behov

Praktisk

  • forventet tidsforbrug: ca. 7 timer om ugen
  • omfang: 3 uger
  • du får et bevis for at gennemføre kurset, men kurset er uden ECTS point
  • der er ingen litteraturliste, da alt materiale findes på kurset
  • kurset udbydes i samarbejde med Danmarks største erhvervsakademi Cphbusiness
  • kurset er 100% online

Da kurset foregår online, er det så fleksibelt at du kan tilpasse kurset til dine arbejdsmæssige og private forhold.

Tilbage

Underviser

Charlotte Xenia Brøns Poulsen

Underviser

Kim Nielsen