Kommunikation og organisation

Få en forståelse for hvordan ledelse, kommunikation og organisationsudvikling er tæt forbundet, og lær hvordan du som leder håndterer konflikter.

Introduktion

Formålet med faget Kommunikation og organisation er at give dig kompetencerne til at foretage reflekterede kommunikative valg i organisationen, og at omsætte disse i en ledelsesmæssig kontekst.

På Kommunikation og organisation lærer du at

  • iagttage og indsamle empiri om kommunikative og organisatoriske problemstillinger
  • anvende og begrunde dit valg af kommunikative metoder i din ledelsesmæssige praksis
  • håndtere konflikter i organisationen på en konstruktiv måde

Relevans

Faget er relevant for dig, der gerne vil kunne benytte kommunikationsmetoder til fremme af refleksion og læring blandt organisationens medarbejdere.

Udbytte

På faget får du kompetencerne til at

  • metoder til god og konstruktiv kommunikation i organisationen
  • identificere kommunikationsopgaver i forhold til organisationens overordnede mission, visioner, strategiske mål og værdier
  • styre og lede kommunikationsprocesser professionelt

Praktisk

SmartLearnings online diplomfag Kommunikation og organisation er så fleksibelt at du kan tilrettelægge dit studie, så det passer bedst ind i din hverdag. På faget tager vi udgangspunkt i dine ledelsesmæssige problemstillinger og erfaringer, så din læring forankres i din daglige praksis.

Tilbage

Underviser

Kirsten Simonsen

Har du spørgsmål?

Kontakt vores studievejleder

Liselotte Hansen

Studievejleder