Introduktion
Formålet med faget Digital kommunikation er at give dig kompetencerne til at analysere forskellige kommunikationsformers relevans, og benytte kommunikationsmetoder til fremme din virksomheds position i det digitale landskab.
På Digital kommunikation lærer du at
- producere til web ud fra principper for æstetik, kommunikation og design
- anvende og begrunde dit valg af kommunikationsløsning i din praksis
- håndtere konflikter i organisationen på en konstruktiv måde
Relevans
Faget er relevant for dig, der gerne vil arbejde strategisk med din virksomheds kommunikation, og booste din virksomhed på de digitale platforme
Udbytte
På faget får du kompetencerne til at
- navigere i de juridiske- og etiske forhold, som gør sig gældende, når man kommunikerer på nettet
- anvende forskellige metoder, der kan sikre god og konstruktiv kommunikation både eksternt og internt
- identificere kommunikationsopgaver ud fra analyse af dine brugers adfærd
- styre og lede kommunikationsprocesser professionelt
Praktisk
- tema specifikt fag på Den merkantile Diplom - tema Kommunikation
- hvor meget tid skal jeg bruge på mit online fag?
- omfang: 5 ECTS-point
- afsluttes med en individuel skriftlig case på max 5 normalsider (intern censur)
- studieordning, den merkantile diplomuddannelse, tema Kommunikation (pdf)
- eksamenskatalog
- bogliste
- faget foregår 100% online - Hvad kan jeg forvente, når jeg studerer hos SmartLearning?
SmartLearnings online diplomfag Digital kommunikation er så fleksibelt, at du kan tilrettelægge dit studie, så det passer bedst ind i din hverdag. På faget tager vi udgangspunkt i dine kommunikative problemstillinger og erfaringer, så din læring forankres i din daglige praksis.