Introduktion
Formålet med Marketingstrategi og forretningsudvikling er at give dig kompetencer til at analysere virksomhedens strategiske arbejde i forbindelse med afsætning af virksomhedens produkter. Du bliver i stand til at analysere og vurdere virksomhedens aktuelle afsætningsmæssige situation. Ud fra analysearbejdet får du redskaber til at vurdere, hvilke afsætningsmæssige tiltag virksomheden med fordel kan sætte i værk fremadrettet.
På Marketingstrategi og forretningsudvikling arbejder vi bl.a. med
- grundlæggende markedsføringsbegreber, juridiske forhold og afsætningsøkonomiske forhold
- markedsanalyse og konkurrentanalyse, og inddragelse af konkrete analyser i afsætningsstrategien
- fastlæggelse af vækst- og forretningsstrategier for virksomhedens fortsatte fremdrift
Relevans
Faget er særligt relevant for lederen og andre med ansvar for virksomhedens afsætning af produkter og ydelser.
Udbytte
På Marketingstrategi og forretningsudvikling bliver du klædt på til at
- formidle din virksomheds eksterne og interne situation til interessenter såvel som samarbejdspartnere
- udvikle og formidle din virksomheds forretningsstrategier, bl.a. vækst- og konkurrencestrategier
- vurdere praktiske afsætningsrelaterede problemstillinger og finde den rette afsætningsstrategi
Praktisk
- fag på det merkantile område / obligatorisk fag på akademiuddannelsen (AU) i Salg og markedsføring / valgfag på en vilkårlig AU
- Hvor meget tid skal jeg bruge på mit online fag?
- omfang: 10 ECTS-point
- afsluttes med en 4 timers skriftlig eksamen på baggrund af en opgave udarbejdet af den til faget hørende opgavekommission (intern censur)
- studieordning, AU i Salg og markedsføring (pdf)
- bogliste
- faget foregår 100% online - Hvad kan jeg forvente, når jeg studerer hos SmartLearning?
- faget understøttes af adaptive læringsmoduler, som giver dig personaliseret læring og har til mål at gøre dig bevidst kompetent
På et online fag hos SmartLearning får du et fleksibelt studie, hvor du selv bestemmer når og hvor du vil studere. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.