Hos SmartLearning benytter vi cookies for at gøre din oplevelse af hjemmesiden bedre. Ved fortsat brug af hjemmesiden samtykker du til vores brug af cookies.   Læs mere     OK
Markedsføring og forhandling
smartlearning logo

Vil du gerne arbejde effektivt med markedsføring, både nationalt og uden for landets grænser? På Markedsføring og forhandling lærer du at gennemføre virksomhedens markedsføringsaktiviteter, og at styre forhandlingsprocessen fra start til slut.

Introduktion

Akademifaget Markedsføring og forhandling giver dig kompetencerne til at analysere og vurdere et givent marked med henblik på markedsføringstiltag i virksomheden. Du bliver bekendt med markedsanalyse, markedsføringsloven og hvordan du laver en markedsføringsplan.

Vi beskæftiger os bl.a. med

  • markedsføringsplanlægning, herunder implementering, opfølgning og roller
  • forhandlingsteknikker, forhandlingskommunikation og forhandlingsprocesser i kulturteorier og -analyse
  • juridiske forhold indenfor aftaleret, e-handel og markedsføringsloven

Relevans

Faget er relevant for dig, der gerne vil kunne udarbejde, planlægge, vurdere og gennemføre løsninger vedrørende virksomhedens markedsføringsaktiviteter, nationalt såvel som internationalt, og med indsigt i kultur og tværkulturelle problemstillinger.

Udbytte

På faget får du kompetencerne til at

  • vurdere markeder og salgspotentiale på baggrund af en række prognostiske metoder
  • deltage i virksomhedens markedsføringsplanlægning med hensyntagen til tværkulturelle problemstillinger
  • styre forhandlingsprocessen gennem de faser og trin der indgår i en forhandlingssituation

Du kvalificeres desuden til at kunne analysere markedsføringsmæssige forhold vedrørende kultur og tværkulturelle problemstillinger, med indsigt i kulturteori og kulturanalyse, og derved udarbejde en effektiv markedsføringsplan.

Praktisk

Du kan tage Markedsføring og forhandling som et af de første skridt på vejen til en akademiuddannelse i International handel og markedsføring, eller som et enkeltfag i markedsføring.

Markedsføring og forhandling foregår online. Du får derfor et fleksibelt studie, hvor du selv bestemmer når og hvor du vil studere. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden professionelt.

Tilbage

Din underviser

Peter Skjold Mogensen

Har du spørgsmål?

Kontakt vores studievejleder

Din studievejleder

Liselotte Hansen

Studievejleder
3615 4519