Hos SmartLearning benytter vi cookies for at gøre din oplevelse af hjemmesiden bedre. Ved fortsat brug af hjemmesiden samtykker du til vores brug af cookies.   Læs mere     OK
Markeds- og kulturanalyser
smartlearning logo

Vil du være med til at optimere og sætte dit præg på virksomheders markeder på tværs af landegrænser og kulturer? På faget Markeds- og kulturanalyser lærer du at gennemføre internationale analyser samt at kommunikere, sælge og markedsføre effektivt på internationale markeder.

Introduktion

En forståelse for markeds- og kulturforskelle er indgangen til kommercielle muligheder på det internationale marked.

På akademifaget Markeds- og kulturanalyser får du redskaberne til at planlægge og gennemføre analyser af internationale markeder og kulturer.

På faget arbejder vi bl.a. med

  • teorier og metoder vedrørende internationale markeds- og kulturanalyser
  • virksomhedens internationaliseringsproces, kulturbegrebets omfang, kulturelle værdier og tværkulturel kommunikation
  • kortlægning af markedspotentialer og handelsbarrierer
  • vurdering af kulturparametre og -forskelle i international samhandel

Relevans

Akademifaget Markeds- og kulturanalyser er relevant for dig, der gerne vil have større kendskab til de internationale markeder, og som ser kulturforståelse som en essentiel parameter for udviklingen og gennemførelsen af handelsaftaler.

Udbytte

Med faget bliver du i stand til at

  • forstå og analysere internationale markeder på baggrund af kulturelle karakteristika i en handelsmæssig sammenhæng
  • tage del i tværkulturelle arbejdsgrupper og i internationale forretningsmæssige sammenhænge
  • gennemføre relevante markedsanalyser og udarbejde komparative kulturanalyser
  • anvende relevante planlægnings- og formidlingsværktøjer i en interkulturel sammenhæng

Praktisk

Da faget foregår online, får du et fleksibelt forløb, hvor du bestemmer hvordan du passer studieforløbet ind i din hverdag. Markeds- og kulturanalyser er et praksisnært fag. Du kan derfor straks bruge den viden du tilegner dig på faget, i dit professionelle virke.

Tilbage

Din underviser

Finn Rylov

Har du spørgsmål?

Kontakt vores studievejleder

Din studievejleder

Liselotte Hansen

Studievejleder
3615 4519