Introduktion
På faget E-handel får du styr på de nyeste tendenser inden for e-handel. Du får indsigt i begreber, modeller og digitale værktøjer, som du kan anvende direkte i dit arbejde med e-handel.
Vi beskæftiger os bl.a. med:
- E-handelsstrategi
- Forretningsmodeller
- Projektledelse
- E-koncepter
- Digitalt salg og konverteringsoptimering
- Online synlighed
- Den digitale kunderejse
- Relevant jura
Relevans
Faget er relevant for dig, der gerne vil have en større viden og forståelse for e-handel og samtidig styrke dine kompetencer, inden for de nyeste e-handelsværktøjer.
Udbytte
På faget opnår du kompetencer til at:
- udvikle og tilrettelægge e-handelsstrategier
- komme med forslag til lager- og logistikløsninger
- analysere salg og øvrige aktiviteter i webshoppen
- skabe sammenhæng mellem e-handel og digital markedsføring
- optimere webshoppen herunder dens brugervenlighed
- klarlægge kundens digitale kunderejse
- skabe samspil mellem den fysiske butik og webshoppen
Praktisk
- fag på det merkantile område / valgfag på akademiuddannelsen (AU) i Salg og markedsføring / valgfag på en vilkårlig AU
- Hvor meget tid skal jeg bruge på mit online fag?
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase (intern censur)
- studieordning, AU i Salg og markedsføring (pdf)
- bogliste
- faget foregår 100% online - Hvad kan jeg forvente, når jeg studerer hos SmartLearning?
På et online fag hos SmartLearning får du et fleksibelt studie, hvor du selv bestemmer når og hvor du vil studere. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.