Introduktion
På faget E-handel får du styr på de nyeste tendenser inden for e-handel. Du får indsigt i begreber, modeller og digitale værktøjer, som du kan anvende direkte i dit arbejde med e-handel.
Vi beskæftiger os bl.a. med:
- E-handelsstrategi
- Forretningsmodeller
- Projektledelse
- E-koncepter
- Digitalt salg og konverteringsoptimering
- Online synlighed
- Den digitale kunderejse
- Relevant jura
Relevans
Faget er relevant for dig, der gerne vil have en større viden og forståelse for e-handel og samtidig styrke dine kompetencer, inden for de nyeste e-handelsværktøjer.
Udbytte
På faget opnår du kompetencer til at:
- udvikle og tilrettelægge e-handelsstrategier
- komme med forslag til lager- og logistikløsninger
- analysere salg og øvrige aktiviteter i webshoppen
- skabe sammenhæng mellem e-handel og digital markedsføring
- optimere webshoppen herunder dens brugervenlighed
- klarlægge kundens digitale kunderejse
- skabe samspil mellem den fysiske butik og webshoppen
Praktisk
- fag på det merkantile område / valgfag på akademiuddannelsen (AU) i Salg og markedsføring / valgfag på en vilkårlig AU
- deltid / forventet tidsforbrug: ca. 19,5 timer om ugen
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase - intern censur
- studieordning, AU i Salg og markedsføring (pdf)
- litteraturliste
- faget foregår 100% online
På et online fag hos SmartLearning får du et fleksibelt studie, hvor du selv bestemmer når og hvor du vil studere. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.