Introduktion
På Virtual Reality programmering lærer du det, der skal til, for at udvikle løsninger med VR.
Vi arbejder bl.a. med
- objektorienteret programmering i C#
- designmønstre, algoritmer og datastrukturer
- programmering af VR (og opsætning og konfiguration)
- anvendelse af API’er og frameworks
- test af VR-løsninger
Relevans
Faget er relevant for dig, der gerne vil indgå som deltager i projekter, der udvikler VR.
Udbytte
På faget får du kompetencerne til at
- udvikle software i et objektorienteret programmeringssprog
- udarbejde kvalitetsløsninger med VR
- kunne tilegne dig yderligere kompetencer indenfor programmering, softwareudvikling VR, og dermed bruge faget som et springbræt til at få yderligere programmeringskvalifikationer
Praktisk
- fag på området for service produktion, IT, bygge og anlæg / retningsbestemt fag (uddannelsesretning Udvikling) på akademiuddannelsen (AU) i IT / valgfag på en vilkårlig AU
- deltid / forventet tidsforbrug: ca. 19,5 timer om ugen
- omfang: 10 ECTS-points
- mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og en skriftlig opgave (intern)
- programmeringssprog: C#
- det anbefales at du har matematik og engelsk på niveau C
- det kan være nyttigt først at tage Indledende studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning
- studieordning, AU i IT (pdf)
- litteraturliste
- faget er 100% online
Det anbefales at du tager Programmering forud for dette fag.
Faget foregår online, og er derfor så fleksibelt at du selv bestemmer hvor og hvornår du vil studere. På faget tager vi udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.
Krav til hardware
- Du kan både bruge en Mac eller en PC
- Din computer skal helst have mindst 8 gigabyte RAM.
- Du kan afprøve dine programmer på din computer, men du får en bedre oplevelse ved at teste dem på en smartphone eller et VR-headset.
- Vil du afvikle dine programmer på din computer, anbefaler vi, at du har et grafikkort svarende til Gtx-1060 eller bedre.
- Vil du teste dine programmer på en smartphone, skal du bruge en brille, der understøtter Google Cardboard.
- Udvikler du på PC, kan du afprøve dine programmer på en nyere Android-telefon (fra 2017 eller nyere)
- Udvikler du på Mac, kan du afprøve dine programmer på en iPhone (6 eller nyere)
- Har du selv bedre VR-udstyr, kan du bruge det til at afprøve dine programmer.
Software
- Du lærer at udvikle virtual reality i Unity og C#.
- SmartLearning sørger for, at du får adgang til den software, du skal bruge på faget.