Introduktion
Mange taler om 'kundeoplevelser' som en afgørende konkurrenceparameter nu og i fremtiden. Men hvordan skaber og udvikler man disse unikke kundeoplevelser, og hvordan bliver man gennem oplevelser i stand til at differentiere sig fra konkurrenterne?
På Oplevelsesøkonomi får du indblik i branchens grundlæggende principper, og får de kompetencer der gør at du kan bidrage til at skabe værdi gennem oplevelser.
Vi ser på oplevelsesøkonomien og dens betydning i samfundet, best practice og erfaringer indenfor oplevelsesøkonomien, og hvordan du designer gode oplevelser i praksis.
Relevans
Akademifaget Oplevelsesøkonomi er relevant for dig, der vil have forståelse for oplevelsesøkonomien og dens muligheder i forhold til forretningsudvikling, samt vil kunne planlægge og udvikle ideer til brug i virksomheden.
Udbytte
På faget bliver du i stand til at
- brande og markedsføre virksomheden eller produkterne - fra analyse til planlægning, gennemførsel og evaluering
- udvikle koncepter og skabe værdi for kunden såvel som for din virksomhed
- benytte oplevelser til at differentiere din virksomhed fra konkurrenterne
- benytte en række oplevelseskoncepter og ledelsesteorier til at skabe forandring og differentiering
Praktisk
- fag på det merkantile område / obligatorisk fag på akademiuddannelsen (AU) i Oplevelsesøkonomi / valgfag på en vilkårlig AU
- Hvor meget tid skal jeg bruge på mit online fag?
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig eksamen på baggrund af erhvervscase (ekstern censur)
- studieordning, AU i Oplevelsesøkonomi (pdf)
- bogliste
- faget foregår 100% online - Hvad kan jeg forvente, når jeg studerer hos SmartLearning?
Du kan tage faget som en del af din akademiuddannelse, eller som et selvstændigt enkeltfag.
Med SmartLearnings fleksible online studie kan du tilpasse studieforløbet til dine arbejdsmæssige og private forhold. Faget tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så du straks kan bruge din nye viden i dit professionelle virke.