Oplevelsesledelse

Vil du forbedre dine kompetencer til at skabe oplevelser, herunder at bruge oplevelser til forbedring af professionelle relationer? På kurset får du en forståelse for hvad oplevelsesledelse indebærer, og du rustes til at udvikle en oplevelsesbaseret forretning.

Introduktion

I en oplevelsesbaseret virksomhed stilles der ekstra store krav til dig som leder, fordi ledelse her kræver en følelsesmæssige involvering af kunder og medarbejdere.

På Oplevelsesledelse arbejder vi bl.a. med

  • oplevelsesbaseret forretningsudvikling og ledelse af organisationsændringer på et strategisk plan
  • involvering af medarbejdere i skabelse af kundeoplevelser
  • oplevelser som et konkurrenceparameter, og som et middel til at skabe loyale kunder

Du kan tage faget som en del af din akademiuddannelse, eller som et selvstændigt enkeltfag.

Relevans

Oplevelsesledelse er oplagt for dig, der gerne vil kunne arbejde strategisk med introducering af oplevelsesbaseret forretningsudvikling, og at vurdere relevante ledelsesstrategiske værktøjer i forbindelse med organisationsændringer.

Udbytte

På Oplevelsesledelse bliver du i stand til at

  • skabe værdi gennem oplevelser, baseret på en række ledelsesmæssige værktøjer
  • bruge oplevelser som strategiske konkurrenceparametre, og differentiere virksomheden fra konkurrenterne
  • skabe unikke relationer gennem oplevelser, både til kunder, kollegaer og samarbejdspartnere

Praktisk

SmartLearnings online fag Oplevelsesledelse er så fleksibelt, at du kan planlægge forløbet efter dine arbejdsmæssige og private forhold. Vi tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så din læring forankres i din daglige praksis.

Tilbage

Underviser

Hanne Sidenius Nordentoft

Underviser

Carina Nørklit

Har du spørgsmål?

Kontakt vores studievejleder

Liselotte Hansen

Studievejleder