Introduktion
I en oplevelsesbaseret virksomhed stilles der ekstra store krav til dig som leder, fordi ledelse af events kræver en følelsesmæssige involvering af kunder og medarbejdere.
På Oplevelsesledelse udstyres du med ledelsesværktøjer indenfor events og oplevelser. Vi arbejder bl.a. med
- oplevelsesbaseret forretningsudvikling og organisationsændringer i oplevelsesøkonomi, på et strategisk plan
- involvering af medarbejdere i skabelse af kundeoplevelser
- coaching, brugen af CRM, innovationsledelse og forandringsledelse
Du kan tage faget som en del af din akademiuddannelse, eller som et selvstændigt enkeltfag.
Relevans
Oplevelsesledelse er oplagt for dig, der gerne vil kunne arbejde strategisk med introducering af oplevelsesbaseret forretningsudvikling, og at vurdere relevante ledelsesstrategiske værktøjer i forbindelse med organisationsændringer.
Udbytte
På Oplevelsesledelse bliver du i stand til at
- skabe værdi gennem oplevelser, baseret på en række ledelsesmæssige værktøjer
- bruge oplevelser som strategiske konkurrenceparametre, og differentiere virksomheden fra konkurrenterne
- skabe unikke relationer gennem oplevelser, både til kunder, kollegaer og samarbejdspartnere
Praktisk
- fag på det merkantile område / obligatorisk fag på akademiuddannelsen (AU) i Oplevelsesøkonomi / valgfag på en vilkårlig AU
- deltid / forventet tidsforbrug: ca. 19,5 timer om ugen
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig eksamen på baggrund af kort projekt ( max 8 normalsider)
- det kan være nyttigt først at tage Indledende studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning
- studieordning, AU i Oplevelsesøkonomi (pdf)
- litteraturliste
- faget foregår 100% online
SmartLearnings online fag Oplevelsesledelse er så fleksibelt, at du kan planlægge forløbet efter dine arbejdsmæssige og private forhold. Vi tager udgangspunkt i dine problemstillinger og erfaringer, så din læring forankres i din daglige praksis.