Introduktion
På Event Management får du en forståelse for tendenserne bag events, økonomisk såvel som kommercielt. På faget lærer du at udarbejder behovsanalyser, målopsætning, interessent- og risikoanalyse, samt at sælge gode idéer til potentielle interessenter.
Du lærer bl.a. om
- grundlæggende event management
- fremtidsudsigterne i event management industrien
- risikostyring og kriseledelse, og hvordan du bruger det i praksis i en rolle som event manager
Relevans
Event Management er relevant for dig, der gerne vil arrangere og koordinere events i hele processen fra idé til afvikling.
Udbytte
På faget bliver du bekendt med nødvendigheden af teamsammensætning, fundraising, og rekruttering og ledelse af frivillige, og du lærer om eventplanlægningsprocessen, og hvordan du skaber værdi i de enkelte led i et job som event manager.
Når du tager faget, bliver du i stand til at
- idégenerere, skabe events og styre events i praksis
- formidle ideer og events til relevante interessenter og mål
- tiltrække sponsorer til events
Du kan tage faget som en del af din event uddannelse, eller som et selvstændigt enkeltfag. På event management får du kompetencer som er essentielle i en stilling som event manager.
Praktisk
- fag på det merkantile område / valgfag på akademiuddannelsen (AU) i Oplevelsesøkonomi / valgfag på en vilkårlig AU
- deltid / forventet tidsforbrug: ca. 19,5 timer om ugen
- omfang: 10 ECTS-point
- mundtlig eksamen på baggrund af praktisk produkt og disposition (intern)
- studieordning, AU i Oplevelsesøkonomi (pdf)
- litteraturliste
- faget foregår 100% online
SmartLearnings online akademifag Event Management er så fleksibelt, at du kan tilrettelægge forløbet efter dit skema. Det du lærer på faget kan du straks bruge i dit professionelle virke.